Dogventure

Kutyanevelés. Szerintünk

10 mondat, amivel egy kutyást ki lehet borítani

2017. április 11. 09:31 - Dogventurer

Veled is előfordult már, hogy a barátaid értetlenül néztek: miért bonyolítod tovább az amúgy is bonyolult életed egy kutyával? Esetleg idegenek adnak kérve-kéretlenül tanácsot az utcán? A szüleid már jobban örülnének, ha egy gyereket babusgatnál? 

Összegyűjtöttük a legidegesítőbb mondatokat, amiket kutyatartóként hallani szoktunk.


16830650_1627225487307360_5145704098566312843_n.jpgKivagyok

1. Jó lenne, ha elvinnéd egy kutyaiskolába.

2. Nincs büdös a lakásban? Hogy bírjátok?

3. Nem unatkozik, amíg dolgozol?

 4. Szerintem kínzás a kutyának egy lakásban élni bezárva.

680.jpgLátszik, hogy szenved

5. Gyerek mellett nem tartanék kutyát, sose lehet tudni, mikor kattan be.

6. Nem szokott nézni, amikor szexeltek?

7. Jó lenne, ha a kutya nem pisilne össze-vissza az utcán, nem lehetne úgy szoktatni, hogy csak a futtatóban csinálja?

8. A menhelyen csak sérült kutyák vannak?

9. Én biztos másképp fognám a pórázt.

10. Szerintem egy kutya harminc kilónál kezdődik.

 

Tudnád folytatni a sort? :) Írd le kommentbe!

 

 

124 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dogventure.blog.hu/api/trackback/id/tr9112416309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m.o.p. 2017.04.11. 19:44:53

Én csak válaszolni tudnék:
Volt iskolában, pont tegnap olyan sötét, mint előtte volt, de legalább leül, ha kérem.
Állati büdös, ezért alszik kint.
Nagyon unatkozik, már bánom is, hogy dolgozom.
Kínzás, mert összepisil mindent, ezért van a kertben.
Gyereket nem engedek a közelébe, mert tönkreteszi a kutya önbecsülését
Ki az a beteg, aki szex közben maga mellett tartja a kutyát? Kínzás szegénynek.
Akkor vizel, amikor akar és oda, ahova akár, feltéve, hogy az nem fedett
A menhelyen csak sérült kutyák vannak, pont tegnap az olyan idióták miatt sérült, mint te.
Én nem is fogom. Ő fog engem. 60 kg kutyát nem fogok meg, ha el akar menni
2x 60 kg-t pláne nem.
Szerintem születésnél. Aztán az is marad a sírig.

midnight coder 2017.04.11. 19:48:40

Civilizált ember nem tart kutyát városban.

Kelly és a szexi dög 2017.04.11. 19:53:37

Megsimogathatom? - és a kutyát?

2017.04.11. 20:42:36

A tied vagy csak használod?

A viccet félretéve: azt tudod-e, hogy a rengeteg száraz kutyaszarból keletkező port is felveri a szél, az autók és az emberek, amit aztán szépen be is lélegzünk? A kutyaszart és a megszáradt húgyot az eső bemossa a Dunába, ahonnan az ivóvizet biztosítják a lakosságnak? Ezt az ürüléket tényleg rá kell kényszeríteni az ártatlan emberekre?
Csak azért, mert paraszt létedre feljöttél Pestre, de a dögöt nem bírtad otthagyni?

Peter100 2017.04.11. 20:48:34

Lakásban kutya = állatkínzás - és szerintem maga a tulaj is rájön fél éven belül, csak nem mondja, mert hogy nézne már ki :) Jómagam még 2000m2-en is gondolkodom, hogy engedjek e a gyermekeimnek meggyőzni magam, és tartsunk egyet.. gyermekkoromban volt 2 kutyám, napi 5 órát ráértem, kivittem őket az erdőre órákra, de még akkor sem fáradtak el ! Egyet értek, városban kínzás, büntetni kellene. Amúgy meg minden ilyen 5 kg-os szobadísz egy hiányzó gyermeket, vagy a szeretet hiányát pótolja (?), az adott emberben/nek van valami hiánya/lelki sérülése, amit így próbál foltozgatni.

infrablue 2017.04.11. 20:54:01

A belvárosban, lakásban négylábút tartók jó fele látens szadista. A városi kutyaszarról még annyit, hogy kb. 250 ezer chipes kutya van Budapesten, ezt be lehet szorozni átlag 20 dekával, az naponta 50 tonna szar, jórészt kezeletlenül.

Torz 2017.04.11. 21:02:31

@kutyás majmok népe: hú de sötét vagy. Fogalmad sincs a biogeokémiai körfolyamatokról.

Wannabe 2017.04.11. 21:14:55

@Peter100: Kirakom én a kutyát az udvarra, de jelez a kis majom, hogy be akar jönni, mert neki mi vagyunk a családja, velünk érzi jól magát, mindegy hogy hol. Most akkor kínozzam és zárjam ki?

2017.04.11. 21:17:10

Ennyi retardált barmot, mint az előttem megszólalók többsége... olyan helyen élek egyébként, ahol rengeteg a lakásban tartott kutya. Ennek ellenére az utcán, a parkokban, futtatókban csak elvétve lehet kutyaszart találni. Budapest...

2017.04.11. 21:17:41

A szarkupacok városa lettünk, mert rengeteg sivár lelkű egyén gyerek helyett tart kutyát (azt be lehet zárni 8-10 órára, de a gyereket már nem). Az eb hálásan tud nézni a gazdájára, ha ételt kap, bármekkora gazember is az illető. Sokan éppen ezzel kompenzálják a ki nem érdemelt és meg nem kapott szeretet az embertársaiktól.
Nálam nincsenek állatok rabságban, a feleségem pedig virágokat tart. Az udvarunkon csendes és biztonságos életteret biztosítunk a környéken lakó madaraknak: nyáron elegendő vizet, télen megfelelő eledelt kapnak.

élhetetlen 2017.04.11. 21:22:13

@midnight coder: „Civilizált ember nem tart kutyát városban.”, és civilizált ember nem tesz kategorikus kijelentéseket mások életvitelére vonatkozóan.

2017.04.11. 21:24:32

@Torz: Lehet, hogy amikor nem süt a nap sötét vagyok, de legalább nem kutyás. Mint a biokémiai folyamatok doktora, szerinted mégis hova kerül napi több tonna kutyaszar, ami Budapest utcáira kerül a kutyások miatt?

2017.04.11. 21:30:03

@élhetetlen: Ami zavarja a civilizált embereket, az nem nevezhető életvitelnek.

fda 2017.04.11. 21:34:05

@Torz: "fogalmad sincs a biogeokémiai körfolyamatokról"
Neked biztosan van. Légyszi, magyarázd már el, hogy az a napi néhányszor 10 tonna, ami egy-egy nagyobb városban keletkezik, hány nap alatt válik az általad jól ismert biogeokémiai körfolyamatokban ártalmatlan anyaggá? Egy hét? Egy hónap? Nekem van kutyám, én néhány hónapra tenném ezt az időtávot. Más szóval, az elmúlt pár hónap _napi_ 50 tonna mindennap újrakeletkező kutyaszarja bizony mérgezi a várost. Téged is.

élhetetlen 2017.04.11. 21:44:32

@kutyás majmok népe: A jól nevelt kutyák nem zavarják a civilizált embereket. A neveletlen kutyatartók igen, de azok az emberek akkor is zavarnák a civilizált embereket, ha nem lenne kutyájuk, csak akkor mással.

heki.kutya 2017.04.11. 21:52:08

Gyerekkoromban volt kétszer is kutyám, Budapesten. Így tapasztalatból arról a 14 évről.
De, büdös volt a lakás, így kost kutyátlanul határozottan érezhető a különbség.
Az utcai kutyaszar addig téma marad, amíg mindenki fel nem szedi ( és még a legkultúrabb kerületben is van kb 20-30% kutyás aki nem szedi fel ill a fost meg nem is lehet)
Szenvedett a lakásban, amikor kivittük a telekre, erdőbe, teljesen megváltozott a természete kb mint egy felszabadult rabszolga, aztán visszavittük és csak feküdt kedvetlenül.
Volt az egyik kutyaiskolában, azt mondták, hogy gyári hülye és simogatásra való csak mert sose fog megtanulni semmit. Aztán kb még cirkuszi mutatványokat is megtanítottam neki rengeteg türelemmel.

élhetetlen 2017.04.11. 21:57:06

@kutyás majmok népe: Értem, ti vagytok a szuper emberek. Mert az, aki kutyát tart, és felszedi a szart utána, az sehol sincs hozzátok képest. „életteret biztosítunk a környéken lakó madaraknak”. És a feleséged örül, mikor a szarka méter hosszan lefossa a deszka kerítést, vagy a legszebb virágát, vagy az más, mint a kutyaszar? Persze más, legfeljebb gyökérkefével lehet eltüntetni. Van még feketerigótok? Nekem már nincs, a szarkák elüldözték őket. De a madarak feltétel nélkül szépek és jók, csak a kutyák nem.

karesz82153 2017.04.11. 22:12:45

Nagyon szeretitek a tonnákat.
@fda: Számoljunk. Tehát azt állítod hogy Budapesten minden nap keletkezik 50 tonna kezeletlen kutyaszar. Vagyis havi 1500 tonna évi 18000 tonna. Egy vasúti vagon elbír kb 30 tonnát. Vagyis minden hónapban egy 50 kocsis tehervonatnak kell elvinnie Pestről a kutyaszart? Persze tahók mindíg lesznek akik nem szedik fel a kutyájuk után amit csinált de a havi 18 kilotonna kutyaszar nekem kicsit túlzásnak tűnik.

És attól hogy te a wc be csinálod az már nem is létezik? Egy fenti kommentben említették a kutyánként 200g ot számoljunk ezzel. Pesten laknak 2.000.000 an. Napi 200g al számolva még barátok közt is 400 tonna. Naponta. Vagyis havi 12000 tonna évi 144000 tonna. Ez nem mérgezi a várost akárhogy is kezelik? Vagy kevésbé büdös? Attól hogy meghúzod a zsinórt és varázslatos módon eltűnik még nem szűnik meg létezni. Szóval tartsd vissza és ne mérgezz minket.

2017.04.11. 22:18:20

Otthon kellene szaratni. És közterületen megkötni.

2017.04.11. 22:18:45

@élhetetlen: A szarkákat el szoktam riasztani, mert a fészekrablásaikkal már a macskákat is megszégyenítik a kismadarak gyilkolásában. Lesz még itt poloska invázió, ha az illetékesek nem tesznek semmit az elszaporodott szarkák ellen.
Visszatérve a kutyákhoz: a madárszar elenyésző mennyiségű, de jó trágya (ha esetleg tartottál csirkét), ami a kutyaszarról nem mondható el. A kutyahúgy pedig ott rágja a fák, az épületek és oszlopok tövét, a kocsik kerekét...
Értem én az állatok szeretetét, de hogy miért kell ezért kutyát tartani (és nem csak a városban), azt már nem.

J. Mutzenbacher 2017.04.11. 22:19:25

@kutyás majmok népe: áltudományos sötétség, ami jól hangzik, még igaz is lehet, mindeközben elegánsan figyelmen kívül hagyja a környezetünket és egészségünket károsító összes egyéb tényezőt, amelyek mellett valszeg nem is kimutatható a kutyák végtermékeinek szörnyűséges hatása
@Peter100: azért nem fáradtak ki a kutyáid mert nem értettél hozzájuk; a többi hozzászólásod a vidéki ember kisebbrendűségi érzéséből fakad
@infrablue: te honnan veszed, hogy minden 8. embernek van kutyája? Plusz légy szíves ismételd át a szorzást és az osztást; a számaid alapján jót fog tenni

Na, és akkor most én is jól megmondtam. :)))
Egyébként aki utálja a kutyákat, mi a túróért kattint kutyás cikkekre?

2017.04.11. 22:22:31

@karesz82153: Szóval, te azért tartasz kutyát, mert az emberek is szarnak? Jézusom...

karesz82153 2017.04.11. 22:27:42

@kutyás majmok népe: Nem tartok kutyát mert sajnos nem lenne időm eleget foglalkozni vele. :) (és persze lusta is vagyok de ezt ne a kutya szívja meg).
Amúgy ilyet nem is írtam. te ezt hol olvastad?

2017.04.11. 22:29:46

@J. Mutzenbacher: Azért hagytuk ki elegánsan a többi környezetkárosító tényezőt, mert most a kutyák szaráról értekezünk éppen. Furcsa a témánál maradni, nem?
:)
A kutyás cikkekre azért kattintok, mert nem a kutyákat utálom, hanem a tulajdonosaikat, tehát így már szabad.
:)

J. Mutzenbacher 2017.04.11. 22:35:06

@kutyás majmok népe: a témánál maradni és összefüggéseiből kiragadni, hogy a valósnál nagyobb veszélynek állíthassuk be, na az két külön dolog.
:)
Van egy olyan érzésem, hogy a csajodat/ pasidat elszerette egy kutyás.
:)

2017.04.11. 22:38:18

@karesz82153: Az emberszar mennyiségéről értekeztél, de ha nincs kutyád, akkor nem is értem, hogy miért. Végül is, az ősmagyarok idejében is belehúgyozott a ló a patakba, lentebb meg vagy mostak vagy halászlevet főztek. Azt hozzátenném, hogy a ló a kutyához képest igen tiszta állat, lélekben is. A lószar viszont igen büdös, sokan ezért nem is tartanak lovat társasházban.

2017.04.11. 22:42:52

@J. Mutzenbacher: Pasim még nem volt, a feleségemet meg kiskorában megharapta egy kutya, ezért ő nagyra tartja azokat a népeket, akik elfogyasztják a bolhafészkeket.

J. Mutzenbacher 2017.04.11. 22:47:20

@kutyás majmok népe: sejtettem, hogy van valami. Örülök, hogy egymásra találtatok, sok boldogságot!

Peter100 2017.04.11. 22:50:03

@J. Mutzenbacher: Látom Te vagy a bpesti afrankótmindenkinekmegmondókirálygyerek. Nincs kisebbségi érzésem, hidd el. Bár gondolom szerinted mindenki kisebb-alsóbbrendű aki nem budapesti. Nekem Bpest a vidék, és tele van paraszttal :)

karesz82153 2017.04.11. 22:53:51

@kutyás majmok népe: Ha te pedig madár fan vagy had meséljem el hogy engem egyszer leszart egy sas. Épp autóval mentem át egy kis úton vidéken egy autópálya felett. Nem tudom megfigyeltétek e már de a kis rohadékok előszeretettel ráfekszenek az ilyen felüljáróknál kialakuló légmozgásra és szinte egy helyben lebegnek. Ha 60 al mész és csattan a sasszar a szélvédőn az hidd el hogy para. :)

karesz82153 2017.04.11. 22:58:27

@kutyás majmok népe: Nem a te kedvedért értekeztem az emberszarról hanem azért mert valaki kihozta hogy havi 1500 tonna kutyaszar halmozódik fel a városban évek óta. Ez kicsit abszurdnak tűnik.

élhetetlen 2017.04.11. 22:58:59

@kutyás majmok népe: A szarkákat mivel riasztod el? Mert én itt a város közepén, a nyolcadik emeleten nyilván nem fogok lövöldözni. A hatóságok nem tesznek semmit, az állatkertet is felhívtam már, az volt a válasz, hogy a szarkák akkor mennek el, ha jön egy másik állat, ami elüldözi őket, beavatkozni nem lehet. Hogy miért kell kutyát tartani? Nekem nincs, mert magamat is gond ellátni, de ha jönnek a kutyás vendégek, azt jobban viselem, mintha görényt hoznának vendégségbe, és a kutyával sokkal könnyebb kommunikálni, mint egy kobrával. Szóval egy csomó dolog szól a kutyatartás mellet, az én szememben.

karesz82153 2017.04.11. 22:59:26

@karesz82153: És ez a valaki még csak nem is te voltál.

J. Mutzenbacher 2017.04.11. 23:00:09

@Peter100: na erről beszéltem, csak azért provokáltalak, hogy kimondd. Köszi.

fda 2017.04.11. 23:03:14

@karesz82153: Nem, nem szeretjük "a tonnákat", különösen, ha kutyaszarról van szó. És hiába számolgattál, kár volt, hiszen te is tudod, nem viszi azt el senki sehova teherautóval. Elég melós is lenne ennyit összeszedegetni mások után. Az bizony szétfolyik a járdaszegélyeken, és lassan eltűnik a füves területeken. Addig azonban szagolod, a porát pedig belélegzed.

Az emberi példád elég ostobára sikerült, ugyanis a modern városok lakosságának jelentős része a szennyvízhálózatot használja, ami egy zárt, ellenőrött rendszer, és a belekerült szennyvizet nálad okosabb emberek tervezett módon megtisztítják. Ezért nem fertőző, ezért nem büdös.

Marlie 2017.04.11. 23:15:45

Hál' Istennek a kutya-, illetve kutyagazdiutálók puffoghatnak magukban... úgyse tudnak mit tenni.

Rébusz 2017.04.11. 23:16:40

Nekünk nincs kutyánk, de tervben van. De nem szeretethiány miatt vagy mert annyira tele vagyunk szabadidővel, vagy mert kutyával az ember jobban tudja a szomszédai jövés-menését lesni, vagy vagy vagy... Az emberek sokféle okból tartanak kutyát, például egyszerűen azért, mert szeretik őket, ilyen is van. Nekünk meg a gyerek miatt lenne, mert szeretne egyet. Az sem igaz, hogy mindegyik kutyának kínzás a lakásban lennie. Vannak olyan fajták, amik nagyon jól érzik magukat a lakásban, a kerti lét nem nekik való vagy a nagyobb távok megtétele. Az ember így tenyésztette ki őket.
@kutyás majmok népe: A madár- és a csirkeürülék között van különbség. A madáré az nem trágya, a galambé például köztudomásúan képes tönkretenni a vakolatot, a tetőt, olyan mint a maró sav vagy lúg. A ló ürüléke pedig szag szempontjából az egyik legelfogadhatóbb, trágyája pedig igen értékes, bio.
Nyáron az egyik balatoni strand stégjét, amin nappal a csónakokat engedik be a vízbe, a kutyások este-éjjel kutyafürdőhellyé alakították. Reggelre minden egyes nap kutyaürülék várta a strandra kiérkező nyaralókat, hozzáteszem fizetős strand. Amíg a kutyatartók nem veszik komolyan a kutyatartás illemszabályait, addig mindig lesznek problámák kutyások és nem kutyások között. Egyébként ez nem csak hazai probléma, tőlünk nyugatabbra is előfordul.

Marlie 2017.04.11. 23:21:48

@fda: Te pedig gondolkodhatnál globálisan kicsit. 2017-ben, a tömegtermelés, a kipufogógáz, a finomított élelmiszerek, a vegyszerkezelt növények korában a "kutyaszar-por" belélegzése ellen lobbizol.

karesz82153 2017.04.11. 23:27:18

@fda: Jó. Elismerem hogy ostoba és demagóg az emberi példám és a tudásom is hiányos a témában Mert nem tudom mi lesz a megtisztítás során keletkezett melléktermékkel Se, de attól még létezik és bocsi de azt sem szívesen lélegezném be, és azt is tartom hogy a havi 1500 tonna nagyon erős túlzás akár "szétfolyik" akár nem.

Igazából a fő problémám hogy lehet kutyások ellen érvet találni bőven beleértve a kutyaszar gyüjtését is természetesen. De az hogy an block utálunk mindenkit akinek kutyája van az szerintem szomorú. És nagyon boldog kutyákat látok városon is. Lehet hogy bevannak zárva egy a szükségletüknél kisebb lakásba de a normális gazda napi több órára leviszi sétálni, nem 2 kör andalgásra a háztömb körül szaratni hanem kutyák közé társaságba és össze is szedi utána a szemetet. (és így a kutya ki is fárad). Egy falusi kutyának megvan a mozgástere de jó eséllyel egyedül éli le az életét, ami nem feltétlen jobb a bezártság + napi pár óra kutyatársaságnál. A lényeg hogy a parasztok nem falun élnek hanem pesten és nem szedik össze a kutyaszart hanem vígan dagonyáznak benne.

Jóéjszakát és vigyázzatok a sasokra mert nagyot szarnak. (és fertőzőt meg büdöset. :) )

Rébusz 2017.04.11. 23:38:57

@karesz82153: Való igaz, hogy vidéken a kutyatulajdonosok egy része úgy gondolja, hogy a kutya egész életét az udvaron tölti, tehát akkor biztos jól is érzi magát, nem érzi szükségét, hogy sétáltassa vagy játsszon vele, vagy akár összehozza más kutyákkal. A látszat tehát csal. A kertben lévő kutyákat sokszor munkakutyáknak, értsd házörzőnek tartják, tehát nem kis kedvencnek, társnak. S míg egy állítólag kínzott városi kutya általában jól viselkedik társaságban vagy idegenekkel, addig egy falusi friss levegőn tartott "szabad" kerti eb minden a ház előtt elhaladó járókelőt dühödten megugat, majd így meg tovább a következő kutyánál is és az azutáninál is. Máshogy szocializált egy városi és máshogy egy falusi kutya.

ember100 2017.04.12. 00:05:20

@kutyás majmok népe:
Helló !

A madaraid ugye nem szarnak ?
Ja meg az a pár százezer galamb se és be is vannak oltva féregteleníitve , bolhaírtó nyakörv stb.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.12. 03:00:56

Eddig mindig erdőben sétáltattam a kutyáim. De most már be fogom vinni a városba őket, hadd dühöngjenek a kutyafóbiások! :-)) Mellesleg hatalmas kertem van, a kuttyok meg a házban vannak, külön szobával és franciaággyal. És imádom a szagukat!

cardiobascuralis 2017.04.12. 03:16:09

@élhetetlen:
Nem az életvitelükre tette, hanem a szellemi szintjükre.
Jogosan.

cardiobascuralis 2017.04.12. 03:21:04

@élhetetlen:
Emberekkel próbáltál már kommunikálni?
Még annál is könnyebb, mint a kutyával.

she_wolf 2017.04.12. 04:02:55

@J. Mutzenbacher:
Beszólni. Szerinted mégis mi másért? Biztos frusztrált szegény, mert a zasszony macskát tart:)
Mi a kutyák miatt költöztünk vidékre.
Lorenz pedig jól beszélt: "Minél több embert ismerek, annál jobban szeretem a kutyámat."

Lucifer Morningstar 2017.04.12. 05:44:41

11. Szereted a nyelve ízét és szagát, amikor a szaros segge kinyalása után a szádat nyalogatja?

Méra 2017.04.12. 05:46:09

@midnight coder: Ugyan már, hülyeség! Egy kistestűt ugyan hol akarsz tartani? Kicsapva a udvaron?

Méra 2017.04.12. 05:47:52

@infrablue: Na és a szaros pelenkák mennyire szennyezik a környezetet! Be kell tiltani a csecsemőket!

midnight coder 2017.04.12. 07:00:23

@élhetetlen: Télen hóesés után két nap múlva nincs pesten olyan négyzetméter közterület, ahol nincs kutyagumi vagy pisi. Nyáron az egész belváros bűzölög, mert minden sarkon 100 kutya jelöli be a területét minden nap. Az, hogy a tahó kutyát tart a városban, az nem csak az ő életvitele, hanem mindenkié aki kénytelen vele egy városban lakni.

midnight coder 2017.04.12. 07:02:53

@Méra: Viszonylag kevés használt pelenkát láttam eddig az utcán szétszórva. A kutyák 90%-a viszont az utcára szarik és pisil, a gazdi pedig szépen ott hagyja. De volt már olyan is, hogy a 10 emeletes panel zárt lépcsőházában hagyta ott a kutyaszart a kedves gizda, szagolhatta az egész ház míg vagy fél nap után valaki el nem takarította.

midnight coder 2017.04.12. 07:04:18

@Rébusz: Nagyon beteg az az ember, aki egy állatot tart társnak, családtagnak.

2017.04.12. 07:13:29

@midnight coder: jobb ha tudod, ami nagyon büdös, azt a fajtád hugyozza össze, nem a kutyák. Ezt van szerencsém tapasztalni, mert a környékünkön van pár hely, amit az alkeszok használnak. Pedig kutyából több van.

2017.04.12. 07:16:07

@midnight coder: nálad biztosan nem betegebb. Pontosabban te biztosan beteg vagy, ez tökéletesen látható a gyülölettől fröcsögő posztjaidból. Sajnálom, hogy a magányodat kénytelen vagy a kocsmai söpredékkel enyhíteni. :D

2017.04.12. 07:18:16

@midnight coder: ja... tízemeletesben lakik húsz-harminc kutya, ebből egy alkalommal az egyik gazdája otthagyta a szart. Igazán messzenenő következtetésekre ad okot...

midnight coder 2017.04.12. 07:41:26

@hullajelölt88: Őszintén szólva, nem szoktam alkeszok után szagolgatni hogy milyen az amikor hugyoznak. De kissé kétlem, hogy a belváros minden sarkára odahugyozik valaki minden nap. Ennyi alkesz azért nincsen.

midnight coder 2017.04.12. 07:45:55

@hullajelölt88: "Sajnálom, hogy a magányodat kénytelen vagy a kocsmai söpredékkel enyhíteni. :D"
Azért mert válaszolok neked erre a kommentre, még nem veled enyhítem a nem létező magányomat.
Tudod, vannak emberek, akiket nem csak a kutyájuk tud elviselni :-D

Vincenzo6 2017.04.12. 07:52:43

Imádom a kutyákat. Pont ez az egyik oka, hogy mióta lakásban élek, nincs. Beteg ember, aki lakásban kutyát tart és úgy kezeli, mint egy embert. A kutya az kutya. Sokszor jobb, mint egy ember, de nem az. A másik, hogy szerintem embernek sem egészséges egymás hegyén-hátán, ajtót magára zárva élni egy betontömbbe vájt lyukban.

midnight coder 2017.04.12. 07:53:40

@hullajelölt88: A panel csak egy példa volt. Pestet három dologról lehet felismerni: egyrészt rengeteg a szar az utcán (főleg kutyáé, de nem csak) és az utcasarkok is bűzlenek a húgytól, a másik a mindenfelé szétszórt csikk, flakon, szemét, a harmadik pedig a tereken a maguk alá csináló hajléktalanok. Ha a munkám nem kötne ehhez a városhoz, a környékét is elkerülném, ha pedig fiatalabb lennék vagy 20 évvel, alighanem valami sokkal civilizáltabb országba költöznék ahol az emberek nem tekintik szemétlerakónak a közterületet.

zsoci 2017.04.12. 08:03:34

@hullajelölt88: Komolyan aggódtam, hogy senki nem fog a normális oldalról hozzászólni. Köszi.

szamaritánus 2017.04.12. 08:29:03

Kutyas vagyok, igenis meg lehet neki tanitani, hogy ne hugyozzon mindenhova. Csak kulturaltnak kell lenni, ennyi.

NAV tolmács 2017.04.12. 08:35:18

@midnight coder:
Ennek a hozzászólásnak minden betűje 100 százalékban igaz. Ugyanez a véleményem.

2017.04.12. 08:54:41

@midnight coder: példa volt arra, hogy milyen sötét vagy.

2017.04.12. 08:56:10

@midnight coder: nem, te a sarki talponfekvőben próbálod enyhíteni. Meg ha nem lennél gyáva, akkor a CÖF-ös hordában.

Jossarian 2017.04.12. 09:03:44

A tizenegyedik: A kutyad okosabb nalad. Mivel ez ervenyes a varosi kutyatartok tulnyomo tobbsegere garantalt a kiborulas

FlybyWire 2017.04.12. 09:28:39

7,8,9,10 baromság, a többi tökéletesen jogos és valid kérdés.

FlybyWire 2017.04.12. 09:29:21

Kutyát lakásban tartani nettó önzés. Az, hogy kínzás is, csak ezután jön.

Mr Long 2017.04.12. 09:37:49

Itt fekszik mellettem az irodamban a kutyam. Minden nap jon velem, ebedidoben meg szaladgal a szomszed futtatoban. Szerintem nem unatkozik.

FlybyWire 2017.04.12. 09:38:44

@Rébusz: Hú, de sötét vagy a kutyákhoz, te jó ég :)

FlybyWire 2017.04.12. 09:45:24

@Vincenzo6: + ezer
Idén, de jövőre mindenképpen lesz kutyánk. Természetesen kertes házban, kint fognak lakni, szép kennel van. Nagy hidegben bejöhetnek a garázsba majd.

2017.04.12. 10:13:41

@FlybyWire: mitől? Nagy mozgásigényű terrier. Napi kétszer egy óra rohangálás hasonszőrűekkel és a maradék huszonkét órában csak enni kel fel... :)

Muad\\\'Dib 2017.04.12. 10:40:26

@Vincenzo6: @FlybyWire:
Ugyan ezt már minden helyen és időben cáfolták az állatorvosok és kutyaterapeuták, de mint tudjuk azok nem értenek hozzá. Mert mint az okosok tudják egy szociális, társas lénynek igenis az a fontosabb, hogy 20 órát egyedül legyen a hárommillió hektáros telken és futkározzon.

beste 2017.04.12. 10:52:53

11. pont:
"de szép ez a németjuhász keverék!"
(válasz: ez vazze egy fajtatiszta belga juhász - tervueren...)

beste 2017.04.12. 10:55:04

@szamaritánus: így van. Az enyém is tudja ugyanezt. Kb másfél napba került megtanítani neki.
És igen, a kutya után össze lehet szedni a végterméket, nálam is van mindig erre való zacskó. Komolyabb probléma, hogy épp a kukák hiányoznak hozzá.

FlybyWire 2017.04.12. 10:55:22

@Muad\\\'Dib: Miért legyen egyedül? Legyenek ketten, legalább, és máris nincs egyedül.
Ezen felül minden nap ki lehet, és ki is kell menni hozzájuk, sétáltatni is szabad másfelé.

Rossz felé lődözöl, én imádom a kutyákat, ahogy mindenki, aki szerint rossz nekik kert nélküli lakásban.

beste 2017.04.12. 10:59:58

@cardiobascuralis: kicsit vitatkoznék. A kutyákkal lehet kommunikálni, egész könnyen, csak tudni kell a mikéntjét. A kutya nem gondolkodik az "ülj" parancson, hanem teljesíti. Az ember meg azonnal: de hát minek, meg hogy üljek le, meg mire üljek le, stb. :)

beste 2017.04.12. 11:09:20

@Peter100: nem feltétlen a kutyafuttatás a legjobb lefárasztási módszer, bár kétségtelenül szükséges :)
az enyém se fárad le, ezért eljárunk mindenféle helyekre, ahol az agyát is kell használnia. Fél órás mantrailingtól viszont kegyetlenül lefárad....

Muad\\\'Dib 2017.04.12. 11:20:54

@FlybyWire:
Még egyszer. Állatorvosok, kutyaterapeuták leírták már milliószor, hogy nem valami borzalom, pláne nem állatkínzás a kutyának a lakásban lenni. Sőt, mivel így 10-12 lehet együtt a gazdájával, megeshet, hogy kiegyensúlyozottabb így egy kutya, mint a kertben tartott, ahol mondjuk 1-3 órát van ott a "falka". Két kutyát meg nem mindenki tud tartani.

na__most__akkor 2017.04.12. 11:23:01

Hát, hogyismongyam, hogy mitismongyak...

Hasonlít valamihez. Nagyon hasonlít.
Az egyik fele libsibolsizik, a másik fele orbánseggnyalózik.
De nem politizálok, merhogy megfogadtam.

A kutyák ötéves - és szőrös - gyerekek. (c) Csányi Vilmos, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja.

2017.04.12. 12:02:36

A kutyatartók az egyik legagresszívebb kaszt, messze előzik a kismamákat és a bicikliseket például. Én azt mondom, mindenkinek szív-, és magánügye, hogy tart-e kutyát, vagy nem, lakjon bárhol is, egészen pontosan addig, míg másoknak nem okoz ezzel kényelmetlenséget, bosszúságot, kárt. Sajnos azonban a kutyatartók döntő többsége szarik arra, hogy az állattartó hobbijával a körülötte élőknek gondot okoz, ezért is utálja őket meg a kutyáikat a többség. Elhagyott kutyaszar, összehugyozott lift, vernyákoló, ugató kutya a szomszédban. Én három évig laktam egy rosszul nevelt tacskó mellett a szomszédban (társasházban), ha a háziak nem voltak otthon, a tacsi ugatott, de nem kicsit, néha, hanem torkaszakadtából, hosszú órákat. Félt, vagy idegbeteg volt, én nem tudom, de pokoli volt. Anyám panelban lakik, fölötte egy csaucsau van, nem vágják a körmét, egész nap kopog, ahogy járkál a kutya, pár percig jópofa, de órákon át már kurva idegesítő. És még tucatnyi ilyen sztorim van, ahogy mindenkinek, aki kutyás házban, szomszédságban lakik. bezzeg ha nekem az lenne a hobbim, hogy egy bazi nagy erősítőre kötött gitárral gyakorlok hajnalban vagy este, vagy bármikor Slayer dalokat előadni, akkor jönne a szomszédság, hívnák a rendőröket, menne a feljelentés, hogy miért zavarom én a hülyeségemmel a szomszédokat, menjek próbaterembe vagy ahova akarok. De ha gitár helyett kutya van, arra nem szabad szólni, mert rögtön te leszel az Antikrisztus.

Thomas Dantes 2017.04.12. 12:40:12

Tudtam hogy ez lesz, amint azt olvastam hogy ,,lakásban tartani kínzás" lesz egy rakás hülye aki megmagyarázza, hogydemárpedigkínzás és mindentelborítakutyaszar.

Na állj.

Először is, nem tudom feltűnt-e, hogy nem minden lakótelep egyforma. Nem minden lakótelep zöld terület nélküli betonpusztaság

Sőt! Nem minden Budapest belvárosa! Mintha minden város olyan lenne mint a Belváros. Elárulok egy titkot, Budapest forgalmas részein kívül még maga Budapest sem egy túlzsúfolt házrengeteg. Attól függ a város melyik részét nézzük.

Tehát talán mielőtt a lakásban kutya témán kezdünk el rugózni, nézzük már meg hol van az a bizonyos lakás. Oké? Ezt az alapvető dolgot fogjuk fel.

Na menjünk tovább. A kutya esetében az a nem mindegy, hogy mennyi időt foglalkozik vele a gazdája. Azaz, aki napi mondjuk 12 órát dolgozik, és a kutya annyit egyedül van, és a gazdája foglalkozik vele napi teszem azt egy órát összesen, az tényleg kínzás. De ha a kutya udvaron van akkor is az, bár igen, lakásban ilyen esetben még rosszabb.

Ám ha minden nap van ideje a gazdájának napi sok órája arra hogy sétáltassa, nevelje, foglalkozzon vele akkor az nem kínzás.

Sőt. A kutya számára a legfontosabb dolog-hahó ez tény! bármely etológus megerősíti! - hogy az ember mellet legyen, és az ember foglalkozzon vele. Gyakorlatilag családtag legyen, persze nem emberként kell vele bánni, hanem kutyaként, de kutya számára a vele egy közösségben élő emberek jelentenek mindent, a családot.
És nem falkát, mert a farkas él falkában, de a kutya nem egyszerűen egy háziasított farkas!

Na persze Magyarországon mindenki ért mindenhez, sőt jobban ért hozzá, tehát minek esetleg erről szóló szakirodalmat elolvasni, egy noname kommentelő nyilván jobban tudja, mint akinek esetleg ez a szakmája. És ez nem csak a kutyatartásnál van így, a focitól az asztrofizikáig, mindenhez jobban értünk mint akinek az a szakmája.

Igen, a kutyaszar nagy probléma, de csak a bunkó ember szaratja az utcán a kutyát. Ugyanígy csak a bunkó ember dobja el a csikket vagy a használt papírzsebkendőt vagy más egyéb szemetet. Most akkor szóljak az orrefújás ellen? Mindenki csak otthon taknyozzon, ne az utcán mert annyi sok az eldobált zsebkendő?

Magyarországon a társadalom nagy része teljesen kulturálatlan, és ez vonatkozik a kutyások egy részére is.

Haladjunk tovább . A kutyatartás felelősség. Igen, nagyon kellemetlen az egész nap ugató kutya a lépcsőházban.- Miért ugat egész nap? Mert a hülye gazdája nem sétáltatja eleget, nem neveli, és a kutyát nem érti elég inger, és fizikálisan se fárad le

Na ebből persze a hülye nem nem kutya-tartó azt gondolja , a kutya tartás lakásban kínzás. Nem a lakás miatt kínzás, hanem mert a gazdája hülye. De ezt az összefüggést felfogni hűt ehhez kéne némi ész is. Hát az nem mindenkinek jutott.

Aztán. A felelősség arra is vonatkozik ,hogy megfelelően nevelve legyen, hogy véletlenül se lehessen baleset. Hogy oda figyelek sétáltatás közben. Pórázt használok. Nem engedem el ott ahol nem szabad. Stb, stb.

Olyan fajtát választok ami életvitelemnek, személyiségemnek megfelelő! Mert lehet, hogy az egy kistermetű fajta, de extrém nagy a mozgás igénye, nagyon sok ingerre van szüksége, és én ezt a munkám mellet nem tudom megadni, az nagy baj. Sokan ott követik el a hibát, jaj ez kicsi nem kell neki annyi séta jól el lesz a lakásban...hát nem. Az hogy mennyi mozgásra, mennyi egyéb ingerre van szüksége, nem mérettől függ.
Ez nem azt jelenti persze, hogy 80 kilós kutyát kell a lakásban tartani, hanem megfelelő jellemmel bíró fajtát kell választani.

Tájékozódni kell egy fajtáról mielőtt azt választjuk. Vagy épp az túl nagy túl erős, hogy elbírjak vele. Vagy például aki azért vesz ,,harci kutyát" mert azzal akar keménykedni. Vagy azt hiszi a apró termetű kis fajta, az arra való hogy ölben hordozza mint egy csecsemőt. Vagy mert az épp aktuális divatols filmben olyan volt, és akkor ő is felül a divathullámra. Még sorolhatnám persze.

Tehát a megfelelő nevelés, és gondozás mellet, a megfelelő fajta választása is nagyon fontos.

Ha ezekre oda figyel valaki, akkor mindegy hogy lakásban vagy házban tartja, nem fog gondot okozni. A többi embernek sem, nem fog ugatni vonyítani egész nap, mert kellően lefárasztja , neveli, a kutyának mind szellemileg mind fizikálisan elég inger éri, ösze szedi utána a szart, tehát nem lesz mocskos a város, mivel neveli és pórázon sétáltatja és megfelelően szocializálja nem lesz baleset, és nem harap meg senkit.

Még egy dolog: a kutyát ne szaporítsuk feleslegesen, mert a senkinek nem kellő kölykökkel nagy gondot okozunk, ivartalanítsunk.

És a legfontosabb a kutyatartók felelőssége lenne, hogy rá vegyék a többi kutyatartót is erre a viselkedésre tanítsa. Mert amíg vannak bunkó kutyatartók , a kutyásokat a bunkók alapján ítélik meg. Ez ellen nekünk kellene tenni.

Thomas Dantes 2017.04.12. 12:52:06

Ami még lemaradt: a kutyaellenesek, nos azon túl hogy rettentő ostobák, és hülye módón általánosítanak, tehát érdekes, nálunk nem ugatott nem vonyított, nem szart a járdára, mégis egy a kalap alá vesznek a rossz kutyatartókkal.

De ami fontosabb: a kutya számára az ember mellet van a természetes élettér és az ember számára is természetes hogy kutyát tart ( fentebb leírtanaknak megfelelően) Aki ez ellen van, az ő fejében van a hiba. Az ember és a kutya együtt él, együttműködik, nem én találtam ki, ezt kutatások bizonyítják! a kutya az nem háziállat mint csirke vagy tehén, hanem az ember társa. Az ember ezt a fajt háziasította elősször, de több mint pusztán háziállat, a társává tette, olyan együtt működés alakult ki amire nincs másik példa! Csak a kutya képes így együttműködni és élni az emberrel, az ember gyakorlatilag az évezredek alatt az őskortól kezdve, mondhatnám maga képmására teremtette a kutyát. Persze a macska is szereti az embert, a ló is, sőt állatketi vadállat is kötődhet a gondozójához, de soha nem úgy mint a kutya a gazdájához.
Ismételten: ez nem belemagyarázás, ez tény, vizsgálatokkal igazolva. Utána kell csak olvasni.

Persze mindezt aki felelős kutyatartó rég tudja már, és mielőtt az jönne ki valamelyik idiótából hogy ez csak amolyan modernkori hülyeség, ha vissza tudnánk menni az időben 100-150 évet, a pusztában élő juhász is megmondaná: az ő pulija többet ér mint a legtöbb ember, és az a puli igenis egy személy! nem munkaeszköz vagy háziállat mint a birka. Természetesen a pulinak volt feladata és dolga míg manapság a legtöbb kutyának nincs már csak társ, de épp ezért van az amit már szövegeltem a felelős tartásról: hogy nevelni kell, sétáltatni, játszani vele, ,,dolgozni " vele. Ma nem tereltethetem a birkákat vele, de épp ezért napi sok órát kell akkor a kutyával foglalkozom, és nem csak ennyi adni neki.

Ja igen, és egyébként, ha már lakásban kínzás tartani, akkor egy vak aki lakásban él mit tegyen, pláne ha a Belvárosban lakik? Neki ne legyen vakvezető kutyája?

2017.04.12. 12:53:43

@Thomas Dantes: papírforma szerint hozod a megrögzött kutyást, aki szerint bárki, aki kicsit is ellenzi a kutyatartást, az egy totális hülye. Grat.

erol 2017.04.12. 12:53:56

@Thomas Dantes:
Az a baj, hogy akármilyen jól nevelt a kutyás és összeszedi a sz@rt, sajnos a pisi a falakra, autókra stb. kerül. Erre mi a kulturált megoldás szerinted?

2017.04.12. 12:57:19

@erol: a kutyások szerint általában az, hogy a nemkutyások kussoljanak.

erol 2017.04.12. 13:00:06

@shitgun: Sajnos én is így érzem, de olyan tudományosan írt a kolléga, hogy gondoltam hátha mond valami szakszerűt a problémára.

Olasz Bazsa 2017.04.12. 13:05:10

+ nem ártana elfogadni, hogy nem mindenki szereti a kutyákat. Vannak például, akik kimondottan félnek tőlük, vagy csak utálják már, hogy a póráz nélkül szabadon engedett kutyák odaszaladgálnak, szimatolják, basztatják.
Zavarja őket a kutyaugatás, vagy a közterület "elaknásítása".
Tudom, a kutyabuzik sosem fogják megérteni, hogy is képzeli a létjogosultságát a bolygón az, aki nem rajong a kutyákért.
Szerintem tök mindegy, hogy lakásban vagy kertben vagy akárhol tart valaki kutyát, nem ártana azokat is figyelembe vennie maga körül, akik esetleg "nem akarnak" kutyát tartani még közvetetten sem.

devadel 2017.04.12. 13:26:16

@élhetetlen: vajon te a hugyot is felszeded a kutyád után? vagy legalább felmosod hipós vízzel?

nem, a madarakkal semmi baj, a kutyákkal sincs. a totál idióta kutyásokkal van a baj.

devadel 2017.04.12. 13:30:15

@Thomas Dantes: ja, az emberek arra is megesküdtek, évezredeken keresztül, hogy thor, meg zeus, meg a sátán, meg a trollok, meg a fogtündér, az egy személy. az emberek mindenhol képesek személyt látni, ott is ahol nincs.

élhetetlen 2017.04.12. 14:18:38

@devadel: Másnak írtam, megismétlem: A jól nevelt kutyák nem zavarják a civilizált embereket. A neveletlen kutyatartók igen, de azok az emberek akkor is zavarnák a civilizált embereket, ha nem lenne kutyájuk, csak akkor mással. Erről ennyit. „A madarakkal semmi baj”, mondod. Azért akad. Utánuk senki nem szedi fel a szart, és nem mossák fel hipós vizzel a járdát, és be sincsenek oltva. Mondjuk, ez nem zavar, nem járok mezítláb. Viszont, ahogy vannak hülye kutyatartók, úgy vannak hülye gyerektartók is. Az már zavar, mikor betotyog a kicsi az élelmiszer áruházba, és az anyuka beállítja, a szaros/szarporos cipőcskével a bevásárló kocsiba, ahova más a kaját rakja. Húzhatna a cipőre egy lábtyűt, de nem, és ez ugyanaz a kategória, mint mikor a kutyás nem visz zacskót felszedni a terméket. És ezek az anyukák vannak annyian, mint a kutyások, és olyat azért lehet látni, hogy felszedik a kutyaszart, de olyat még nem láttam, hogy anyuka felhúzott volna valamit a cipőre. Na, mindegy, nem láthatunk mindent egyformán.

Dzsordzs Lukász 2017.04.12. 14:25:05

Szoktál szexelni a kutyáddal ?
Milyen gyakran ?

erol 2017.04.12. 14:25:55

@élhetetlen: Igazad van, nem csak a kutyások között vannak bunkók, de ettől nem fogok vidámabban lavírozni a húgytócsák és szarkupacok között.

élhetetlen 2017.04.12. 14:36:33

@shitgun: Természetesen nincsen statisztikám arról, hogy hány bunkó, és hány rendes kutyatartó van. „kutyatartók döntő többsége szarik arra”, de az is lehet, hogy azért látod így, mert ahol rendben van az állat és a gazda, azt nem veszed észre, pont azért, mert nem zavar. 12 lakásos, kis társasház volt, csak onnét tudtam, hogy egy emelettel alattam van kutya, hogy, mivel déli fekvésű volt a lakás, és nagyon meleg tudott lenni, így időnként kiengedték a lépcsőházba, mert ott hűvösebb volt a kő. Valami puli szerűség volt (nem értek a fajtákhoz), ott feküdt kiterülve a rojtjaival, mint egy felmosó mop. Átléptem, annyi.

Thomas Dantes 2017.04.12. 14:51:17

@shitgun: Papírforma szerint hozod a szokásos hülyét aki nem tud olvasni és mondatot értelmezni. Sajnos, ez elég gyakori jelenség, én az oktatás színvonaltalanságára vezetem vissza, ugyanis egy bizonyos kor felett elvérható lenne az értő olvasás.

de egyébként ha már itt tartunk: aki önbmagában a kutyatartás ellen van tényleg hülye. Ez nem azt jelenti, hogy mindenki tartson kutyát. Ha tudnál olvasni, épp azt hangsúlyoztam ez mekkora felelősség, és milyen dolgokat kell figyelembe venni, és aki erre nem képes NE tartson kutyát mert nem alkalmas rá.

De aki a kutyatartást önmagában ellenzi, az igenis hülye, ugyanis ezt is írtam, az ember és kutya kapcsolata minden más ilyen dolognál régebbi és egyedülálló. Ha tudnál olvasni -ahogy már említettem- azt is leírtam, ez nem az én véleményem, olvass etológiai témájú szakirodalmat. De hát minek olvasnál ilyesmit?

A kutyatartás természetes dolog, hozzá tartozik az ember életéhez.

A normálisokéhoz.

Teszem hozzá, nekem sincs kutyám, és nem is lesz hosszú ideig, mivel nem tudnék megfelelően gondoskodni róla. Ha valaki csak a nem megfelelő tartás ellen szól, azzal egyetértek, az ellen én is szólok.

De a kutya ellen? Hát lázadj akkor a gravitáció ellen is észlény.

Thomas Dantes 2017.04.12. 14:54:23

@erol: Képzel egyszerű a dolog. Nem engedném hogy a kutya egy kocsit vizeljen le. Hú hát olyan bonyolult, ehhez legalább három diploma kell ,hogy valaki felfogja.

És ugyanez vonatkozik a ház sarkára, olyan parkra ami nem kutya sétáltatásra alkalmas, stb. És nem kell azzal jönni hogy de ezt nem lehet megakadályozni mert a kutya oda vizel ahová akar, dehogynem. Oda kell figyelni ennyi az egész .

Érdekes, én a szemetet se dobom el az utcán. Más meg igen.

Thomas Dantes 2017.04.12. 14:56:24

@devadel: És most ezzel mit akartál mondani? Mit akarsz cáfolni? Az etológia eredményeit? Van valami tudományos szakszerű érved is vagy csak szövegelsz?

Komolyan érdekelne a dolog, ha van, írj róla egy tanulmányt, bemutatjuk az ELTE etológiai tanszékén, és meglátjuk , biztos sikerülne összehozni egy tudományos vitát. Vagy csak szövegelsz.

élhetetlen 2017.04.12. 14:56:54

@erol: Neked is igazad van. De jó nekünk. Csak azért nem olyan egyszerűek a dolgok. Szemetelünk, csikk az utcán. Igen, de mikor rálépsz a csikkedre, aztán felveszed, és csak három háztöbbel arrébb találsz csak egy szemetest, az is az utca túlsó oldalán van, akkor azért nem könnyű. (és ez nem a külváros, hanem a Petőfi híd budai hídfője). A másik, hogy kellenének (igen adópénzből fenntartott) takarított, ingyenes nyilvános WC-k is. Vagy bánom is én, legyen fizetős, csak adjanak egy igazolványt annak, akinek nincs jövedelme, hogy ingyen használhassa. Lehet, hogy akkor is lepisálnák a falat, de lehet, hogy csak fele ennyien. Ugyanez a kutyákra. Képzelj el minden utcában egy naponta háromszor takarított kutyapisiltetőt. Nem tudom.

erol 2017.04.12. 15:03:06

@Thomas Dantes: "Képzel egyszerű a dolog. Nem engedném hogy a kutya egy kocsit vizeljen le. Hú hát olyan bonyolult, ehhez legalább három diploma kell ,hogy valaki felfogja. "
Ha ilyen egyszerű, akkor miért hugyos minden térdmagasságig Budapesten?

élhetetlen 2017.04.12. 15:04:40

@cardiobascuralis: „Emberekkel próbáltál már kommunikálni? Még annál is könnyebb, mint a kutyával.”. Tévedsz, a kutya nem ugat vissza baromságokat, mint egy csomó ember.

erol 2017.04.12. 15:07:44

@élhetetlen: Már elnézést de nem a kutyatulajdonosoknak kellene ezt megoldani?

Thomas Dantes 2017.04.12. 15:09:30

@Olasz Bazsa: Én ezt megértem. Ezért például amíg kutyám volt, én hiába tudtam róla hogy jól nevelt és nem bánt senkit csak pórázon vittem sétálni. Soha senkihez nem engedtem oda, mert az illető lehet félne tőle, és nem szeretné. Azzal is egyetértek, hogy utcán, nem arra való parkban tilos és bunkó dolog, a kutyát szaratni. Ez a normális viselkedés, egy kutyatartó részéről.

De te ennél többet várnál el? Talán ne sétáltassam ha te arra jársz, ne tartsak mert te nem szereted? Ezt hogy gondolod el?

Nem inkább úgy kéne, hogy a normális együttélés kompromisszumukkal jár? Tehát például: én nem engedem ott el, ahol mást zavarna, mások meg nem kötnek belém húzzál már innen a rohadt kutyáddal együtt mit merészelsz itt sétálni.

De az is érdekelne, hogy ugyan mi az amitől félsz? Egy jól nevelt, egészséges pszihéjű kutya nem bánt. Megértem, akit megharapott, fél tőle, de nem kutyától kell félni, hanem a felelőtlen hülye gazdától.
Ennyi erővel akkor félni kellene az autóktól is, hát ennyi embert elütnek? De nem az autótól kell félni hanem az idióta vezetőjétől.

És miért nem szereted a kutyákat? Mégegyszer, én se tartok most, nem nem alkalmas erre az életem. De a kutya feltétel nélkül szereti a gazdáját. Az életét feláldozná érte. Ezt is mondtam már, de ilyen kapcsolat ami a két faj között van az egyedülálló jelenség, és nem, ez nem kutyabuzi hülyeség.

Most említsem a segítő kutyákat? Vakvezetők? Akik túlélőket keresnek? Terápiás kutyák? Tény, hogy sok esetben óriási segítség, például egy nagyon beteg depressziós ember számára egy ilyen terápiás kutya. Ezeket a jelenségeket hogy nem lehet figyelembe venni? Nem láttál még ilyen dokumentumfilmet?

A félemre visszatérve, én azt megértem és elfogadom, de az ilyen mértékű félelem nem egészséges és aki ennyire fél, sokkal jobban járna ha tenne ellene, sikerülne ezt az nem egészséges mértékű félelmet megszüntetni és utána kiegyensúlyozottabb boldogabb életet tudna élni.

Jobb talán félni és utálkozni?

Thomas Dantes 2017.04.12. 15:10:16

@erol: Miért dobálják el annyian a szemetet az utcán? Na miért? Kérdezd meg tőlük. Pontosan ugyanazért.

erol 2017.04.12. 15:10:34

@élhetetlen: "Tévedsz, a kutya nem ugat vissza baromságokat, mint egy csomó ember."
Egy cserepes virág sem, vagy egy biciklipumpa sem.

2017.04.12. 15:10:48

@Thomas Dantes: ahhoz képest, hogy az értő olvasást kéred számon, láthatóan aluledukált vagy, nehezen fejezed ki magad, és rosszul, helytelenül írsz. Nincs sok értelme veled vitázni, nagyjából mintha egy kutyának magyaráznék. Üdv, végeztünk.

erol 2017.04.12. 15:13:37

@Thomas Dantes: Aha, akkor ezt megbeszéltük.

élhetetlen 2017.04.12. 15:22:47

@erol: Ne zavarjon meg, hogy a kutya vs ember viszonyról/ kommunikációról volt szó. A cserepes virág a maga módján azért visszabeszél, de te tarthatsz biciklipumpát, engem nem zavar. Én gyönyörű köveket is tartok a lakásomban, de ez nem tartozik ide.

erol 2017.04.12. 15:28:25

@élhetetlen: Oké, te jobban szeretsz kutyákkal kommunikálni, nem vagyunk egyformák.

élhetetlen 2017.04.12. 15:38:13

@erol: „Már elnézést de nem a kutyatulajdonosoknak kellene ezt megoldani?”. De biztosan. És a hajléktalanoknak kéne összedobni a nyilvános wc-k létrehozását, és az üzemeltetési költséget is. És pár napja valaki írta, hogy bár TB-t fizetünk, mindenki oldja meg az egészségügyi problémáit magánbiztosítással. Aztán jöhet a minek az állami óvoda, általános, gimnázium vagy egyetem. Oldják meg a gyerekesek. Csak fizessük be az adókat, de ne kapjunk semmilyen szolgáltatást. Visszatérve a kutyákra, ha pár száz méteren belül lenne kutyapisiltető, akkor lehetne számonkérni a gazdától, hogy miért az járdára pisilt a kutya. Mert erre még tanítható a kutya, hogy nem, majd ott. Arra már nem, amire a macska, hogy használja otthon az angol wc-t.

élhetetlen 2017.04.12. 15:42:56

@erol: Ugyan nem ezt mondtam, csak azt, hogy könnyebb egy okos kutyával kommunikálni, mint egy segghülye emberrel. Márpedig vannak ilyenek.

beste 2017.04.12. 15:48:01

@Thomas Dantes: tökéletesen egyetértek.

Thomas Dantes 2017.04.12. 16:18:44

@shitgun: Na ez aztán helytálló érvelés volt. Neked van igazad.

Puch 2017.04.12. 16:19:03

aha, kutyaszar. értem. de a kölyköd pelenkába bugyolált bébitápszer híg fosát simán belekúrod a normál kukába naponta 3x. mesélj még!

Thomas Dantes 2017.04.12. 16:20:11

@erol: Azt tudtad hogy a kutyák folyamatosan kommunikálnak az emberrel? Már elkopnak a billentyűk, de azért csak le írom sokadjára: olvasni. Szakirodalmat. Nem butaságokat ismételgetni. Tudatlanságból. Na? Milyen ötlet?

she_wolf 2017.04.12. 16:56:52

@FlybyWire:
Bravó! Te sem világítasz a sötétben!:(

]{udarauszkasz 2017.04.12. 17:28:35

Hat mondjuk a budos engem is szokott zavarni,viszont a haloszobaba nem jon be,igy nem is nez szex kozben.

midnight coder 2017.04.12. 19:19:23

@Thomas Dantes: Ja. A telefonod is kommunikál veled, csipogással jelzi ha lemerült az akksi, villog rajta az értesítési led ha SMS-t kaptál, vagy nem fogadott hívásod van.

midnight coder 2017.04.12. 19:21:09

@beste: "Komolyabb probléma, hogy épp a kukák hiányoznak hozzá."
Még komolyabb gond az, hogy a gizdák 90%-a nem zacskózik. Illetve, hogy ez a szilárd részét megoldja a kutya anyacseréjének, azonban a másik fele a problémának ettől továbbra is fennáll.

midnight coder 2017.04.12. 19:26:35

@élhetetlen: "12 lakásos, kis társasház volt, csak onnét tudtam, hogy egy emelettel alattam van kutya, hogy, mivel déli fekvésű volt a lakás, és nagyon meleg tudott lenni, így időnként kiengedték a lépcsőházba, mert ott hűvösebb volt a kő. "
Nálunk egy emelettel lejjebb lakott egy hülye öreglány két kutyával. Onnan lehetett tudni hogy szellőztetnek, hogy bűzlött az egész lépcsőház.

midnight coder 2017.04.12. 19:28:12

Amúgy az, hogy a pesti kutyatartók mennyire civilizáltak, és mennyire nem, az első hóesés után fél nappal egy kiadós sétával eldönthető. Itt egy kutyagumi, ott egy sárga folt, amott is egy kutyagumi...

erol 2017.04.12. 19:52:06

@Thomas Dantes: Én nem azt mondtam, hogy a kutyák nem kommunikálnak az emberrel, hanem, hogy undorító mindent elborító kutyaszar és húgy. Mi lenne ha erre találnának megoldást a nagy tudású kutyatartók (szerintem ehhez nem kell szakirodalom sem). Na? Milyen ötlet?

wicha 2017.04.12. 21:26:29

@Thomas Dantes: én speciel egyetértek veled.

A kutyagumihoz úgy általában: nem pesti vagyok csak odajárok dolgozni, az egész város (mondjuk hogy a hungárián belüli része) egy hatalmas dzsuva. Ez azért van ment cseszik takarítani. Az hogy van kutyapisi (ha az az...) meg kaksi,... hát maradjunk annyiba hogy nem csak ezektől retkes minden. Ettől függetlenül megértem ha más undorodik tőle, én sem szeretem.

Nekem van kettő és nagyon szeretem őket (anyja-lánya). Okosak, szeretnivalóak és nagyon szeretnek bejönni a kertből, hogy mellettem szundizzanak a gép mellett.

Azt a kutyát amelyik neurotikus, sajnálom,a gazdáját pedig jól elküldeném messzire, mert ő tehet róla hogy ilyenné vált.

A sötétség nagy úr

csodalámpa 2017.04.13. 05:34:42

@wicha: Nekem is anya - lánya párosom van :) A kutyaszarért aggódók remélem tarkónbasszák minden adandó alkalommal a csikkeldobáló dohányos társaikat is (a nikotin is szennyezi a környezetet - érteem?) Egyébként meg uncsi, legrágott csont a téma, mindig előkerül pár höbörgő, aki itt tudja csak kiélni magát, nyomja a hülyeségeit, általánosít, mert nyílván vannak seggfej gazdák, mint ahogy vannak seggfej nyuggerek, seggfej dohányosok, seggfej biciglisták....akkor meg gyűlöljétek az egész világot és haljatok meg ötvenésvesen rákban vagy infarktusban. A kutyáim meg én magasról leszarunk titeket :D :D

beste 2017.04.13. 07:07:03

@midnight coder: a kutyák anyagcseréje pont olyan természetes folyamat, mint a tied. Te el tudod magad után takarítani (remélem, teszed is :) ), de a kutya nem. Ezért kell a gazdának.
Nem tudom egyedül megváltani a világot (nem is akarom), épp csak megteszem, ami tőlem telik. Bár még soha nem mentem be a kutyámmal a nagyvárosba (nem is akarom stesszelni ezzel), de még itt vidéken is összeszedem utána a kutyagumit, és ha nem találok azonnal kukát, akkor simán berakom a zacskót a kocsiba, és elvisszük az első kukáig. Sajnos, mivel a kutyagumi veszélyes hulladéknak minősül, és az erre való speciális kukakirakás még meglehetősen ritka itthon (bár láttam már jó példákat szerencsére), így ha akarnék, se tudnék környezetkímélően eljárni - egyszerűen nincs rá lehetőségem.

beste 2017.04.13. 07:11:31

@csodalámpa:
szerintem a notórius kutyagyűlölőknek sosem fogjuk elmagyarázni, hogy mire jó a kutya, maximum ha saját környezetükből kapnak egy pofont, mint pl.:
- eltűnik valaki és kutyával keresik meg
- vakvezető kutyára van szükség
- a kutya megvédi a közeli hozzátartozót (személyes tapasztalat volt nagyon-nagyon régen, a kutyám védett meg egy támadótól)
- terápiás kutyára van szükség

de még sorolhatnánk napestig. Nem teszem, mert még csak reggel van, és ezer más dolgom van :)

erol 2017.04.13. 10:20:01

@beste: Szerintem senkinek nincs semmi baja a kutyákkal, viszont nagyon sokan utáljuk azokat a kutyatartókat akik szart, hugyot hagynak az utcákon, tereken. Óriási különbség.
süti beállítások módosítása